rutiga saker, som kökshanddukar, får mig att må ganska bra.




En blogg utan inlägg är som en... tja, något tomt och innehållslöst. Och jag ber om ursäkt för det.


Föregående vecka har bjudit på ypperliga tillfällen till fylleblogg, ångestblogg och vanligt dravel, men jag har helt enkelt inte haft en ledig sekund. Sovit i snitt 4-5 timmar per natt, drukit ca ett niagarafall, dansat, hoppat, jobbat, slagigts mot demoner. Och så var det något om en präst också. Nämde jag ångesten?

I alla fall. Tar vi nya tag ny? Blir bra och sansade människor med jobb och hobbys och lite lagom runda under fötterna. Och inte sådär skrigik och gapig. Och framför allt egenkär. Varför blir man så kär i sig själv när man är på lyset?

"Hej! Här är jag. Titta på mig."

Åhåhåhåhåhåhåhåhåhå.


Nej. Sansad och fin. Nya tag. Ny människa. Så. Punkt.

(andas in - andas ut)

Okej. Känns bra. Känns fint. Känns... Nej. Det går inte. Vem försöker jag lura? Jag är i mitten av en fyradagarskalasfas. Och det blir nog inte bättre än såhär förän eventuellt torsdag. Eller i nästa liv.


Och ja, jag kanske skolkar från jobbet på grund av det här, och inte på grund av magknip, som jag just ringde och sa.






Å andra sidan kanske jag borde gå till jobbet och få lite andra tankar i huvudet. Lite vända papper och andra människors ångest. Ja, så gör vi.


Kommentarer
Postat av: r

JAG HAR OCKSÅ MAGKNIP! det gör så jävla ont. det är alkoholen tror jag. och sömnbrist har jag. och opepphet. och nämnde jag magknip?!

Postat av: e

Hej!



Angående onsdag så kan vi ses då. Tydligen var det jätteuppenbart att kursen skulle hållas på tisdag och inte onsdag. (Sedan när blev Alexander mer smart än mig?)

Nåväl. Tisdag = skola, onsdag = c:dag.



Ses. Hörs. Vilken tid? Hur tidigt? Innan fyra. Kanske. Ärta-pärta.



Förresten kan jag jobba ärta för dig på torsdag också. PUSS.

2009-04-01 @ 14:40:11
URL: http://e018.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback